torsdag 17. juli 2014

Alfabetplakat DIY

Som jeg har skrevet om tidligere har jeg sett på noen ting til Babyrommet fra Snedesign, og et av de tingene jeg hadde tenkt å kjøpe var denne plakaten med alfabetet på. Synes det er flott at babyen får utviklet sansene sine i et så tidlig stadie, (selvom den ikke forstår hva bokstaver er for noe). Men samtidig følte jeg at noe manglet... Morgenen etter fikk jeg ideen om å lage to plakater; en med vanlige bokstaver, og en med pakistanske! Siden både jeg og Adnan er av pakistansk opprinnelse tenker vi at babyen også bør få med seg det arabiske skriftspråket, parallellt med det norske.

Kjøpte disse to vektorbaserte filene fra shutterstock.com og redigerte dem i Adobe Illustrator.

Så den siste uken har jeg brukt på å designe plakatene under :) Ble ganske fornøyd med resultatet, og nå kan jeg endelig begynne å planlegge hvordan resten av rommet skal se ut :)

Printet plakatene i A3 og monterte dem i 30x40 bilderammer fra IKEA

1 kommentar: