mandag 11. august 2014

Bassengtrening for gravide

Pakket og klart for bassengtrening.
Badedrakt for gravide fra mothercare :)
I morgen starter endelig bassengtrening for gravide. Jeg meldte meg på ganske tidlig i sommer og har telt ned dager til dette kurset. Det er hos Svømmeakademiet, og de tilbyr to kurs for gravide. Det ene for de som ikke har diagnostisert bekkenløsning, og den andre for de som har. 

Kurset skal gå over 9 uker, og man kan selv velge om man vil trene 1 eller 2 ganger i uken. Hver trening varer i ca 40-45min. Det kommer til å bli tungt å være der 08.00 på morgenen hver mandag fremover, men det er det som passet meg best. 

Det er pålagt å bruke badehette, så jeg kjøpte meg en modell fra Arena som heter Smart Cap som er for langt hår! Jeg visste ikke at det fantes engang! Har ikke brukt badehette på mange år, og de minnene jeg har er de ekle trange silikonhettene som hverken var behagelige å ta på eller å ta av, i tillegg ble man lugget. Æsj! Hurra for disse fantastiske hettene! 

Kurset holdes av en fysioterapiutdannet instruktør og skal bl.a hjelpe til med å forebygge rygg/bekkenplager. Kurset er tilpasset gravide i alle trimestre :)

Les om kurset her! Påmelding og kursdatoer her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar