onsdag 8. oktober 2014

Modningsakupunktur

GØY-saft med chiafrø
Jeg har tenkt litt på å kanskje prøve modningsakupunktur. Sist jeg var hos legen, tok jeg turen innom Akupunkturklinikken som ligger rett under legesenteret. Mamma er pasient der og hun var tilfeldigvis med meg til legen den dagen. Hun skryter masse av akupunktøren sin og ville absolutt introdusere meg.

Klikken drives av en utrolig hyggelig iransk dame; Mojgan Mohammad. Før jeg rakk å spørre skjønte hun at jeg var nysgjerrig angående modningsakupunktur. Hun spurte hva slags plager jeg hadde, og siden jeg ikke har bekkenløsningsplager sa hun at jeg ikke trenger å ta noen behandlinger før uke 38. Men hun spurte om å få se på tunga mi først. På tunga klarte hun å se at jeg har noen problemer i lungene og magen (astma og matallergier), uten at hun kjenner meg, det var helt sykt! Hun fortalte at i kinesisk medisin regner man med at immunforsvaret ligger i mage og tarm, og ikke i lungene slik det er i vanlig medisin. Nettopp derfor var det viktig at jeg spiser regelmessig, gjerne hver tredje time, og at jeg drikker vann med chiafrø, eller, iallefall får i meg disse frøene hver dag. Chiafrø inneholder mye fiber og omega fettsyrer, dette holder tarmene i gang, og kan være til hjelp under fødsel. Vi snakket sammen i nesten 15-20 minutter så jeg følte at jeg fikk en (gratis) konsultasjonstime.

Men men, da får jeg bare vente i 4-5 uker til og få i meg nok chiafrø i mellomtiden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar