lørdag 15. november 2014

Jeg tror på (føde)pizza

De fleste av dere har vel fått med dere den berømte "fødepizzaen"? Den skal nemlig modne livmoren og raskere sette i gang fødselen. Har sett på et par oppskrifter for nysgjerrighetens skyld, men skal innrømme at jeg ikke helt skjønner forskjellen mellom vanlig pizza og fødepizza, men jeg tror faktisk det funker. Det er nok kombinasjonen av at det er så mektig med hjemmelaget pizza. Du har en bunn med mye karbohydrater, du har kjøttdeig med mye proteiner, du har grønnsaker, og topper det hele med ost. Det er jo kanskje kaloririkt!

Dette er nemlig andre gangen jeg har opplevd å kjenne sammentrekninger/kynnere etter å ha spist pizza. Sist gang var for to uker siden, da kjente jeg mine første "kynnere"/sammentrekninger på natta, kvelden før hadde vi spist pizza til middag. Og andre gangen var idag tidlig, og vi spiste pizza igår. Kan jo selvfølgelig hende det bare er tilfeldig. Jeg har ikke bevisst prøvd å fremskynde fødselen, eller modne livmoren, jeg har jo tross alt en uke igjen til ultralydterminen, og venter gjerne til neste uke så jeg får sydd litt i ventetiden. Men men, vil han komme så er han jo selvfølgelig velkommen. Alt er klart her! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar