onsdag 12. november 2014

Pakke sykehusbagen snart?

I flere uker har jeg tenkt på sykehusbagen, men jeg klarer liksom ikke å ta det seriøst. Delvis fordi jeg egentlig hater å pakke, men også fordi jeg tenker at Ahus ikke er så langt unna, og om det skulle skje noe er det ikke krise, da kan Adnan bare kan kjøre og hente det jeg trenger. Men man vet jo aldri hvordan fødselen kommer til å starte, har jo lest og hørt eksempler om folk som får pressrier med en gang, og ikke rekker å gjøre noen ting før de må forte seg til sykehuset.

Men for å klare å komme i mål har jeg måtte dele opp hele "hendelsesforløpet" i tre deler;
  1. Til fødestua vil jeg ha med min favoritt Neverfull - som skal inneholde de viktigste tingene. Hovedsaklig det jeg tror jeg kommer til å trenge under fødselen; Varmepute, snacks & drikke, innesko/tøfler, mini høyttaler, lader til mobil, notatbok, toalettmappe og skift til hotellet.
  2. Til hotellet tenkte jeg å bruke stellebagen fra Marc by Marc Jacobs - som skal inneholde ting jeg og babyen kommer til å trenge på hotellet; Undertøy, løse klær/ammetopp, ammebh, (ammeinnlegg?) hentesett/klær til babyen, sokker, lue og ullpledd til babyen. 
  3. Til Adnan - Proud Dad duffelbagen - denne skal inneholde "de minst viktigste tingene", som toalettmappa til Adnan, speilrefleks (med makroobjektivet på), våre soveklær og klær jeg skal bruke når evt familie kommer på besøk på barselhotellet, mat/snacks og magasiner.
Nå som jeg tenker over det tror jeg dagene på hotellet kommer til å være de beste dagene i livet vårt. Uansett hvordan fødselen blir, når vi er på hotellet er vi ikke lenger to, vi er tre, og det er jo en velsignelse. Jeg skal bruke dagene på å lære meg å amme skikkelig og kose meg med babyblader og surfe etter nyfødtfotografering på Pinterest. Gleder meg aller mest til å ta bilder av øyevipper, lepper, negler og føtter. Oh... det skal bli deilig!

Men men, tilbake til virkeligheten, det er fremdeles en uke igjen til termin, jeg må ta en ting om gangen; sove mye, spise sunt og regelmessig, være aktiv, lese/høre på surah Maryam, tenke positivt om fødselen og hvis jeg rekker, lage liste over hvem jeg skal be for under fødselen. Har nemlig hørt at en fødende kvinne sin bønn blir hørt. Så folkens, noen ønsker? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar