mandag 26. januar 2015

Babysteps

Nå er det 10 uker siden Elias ble født og jeg har så smått begynt å trene igjen. For å holde motivasjonen oppe trener jeg korte økter, og gjør øvelser jeg vet jeg mestrer. Å komme i fin (fysisk) form etter fødsel er ikke bare-bare, så det hjelper å jukse litt med å bruke bukser som er høye i livet. Personlig er jeg veldig fornøyd med Mamalicious sine Afterbirth Jeggings, mye stretch, myke stoffer og fine priser!

Her er den foreløpige ukesplanen min:
Tirsdager - pause
Onsdager - Gruppetrening Barsel 
Torsdag - pause
Søndag - pause

I tillegg til det sitter jeg mye på pilatesballen hjemme, lager sirkler og åttetall med bekkenet, om jeg får tid gjør øvelser jeg har fått fra kiropraktoren og løser opp muskler ved å rulle på foam-roller.

Fra februar kommer jeg til å starte på Barselpower hos MamaYoga. Det er yogatrening hvor babyen er en aktiv deltaker. Timen avsluttes med deilig babymassasje. Gleder meg til dette kurset da jeg har vært veldig fornøyd med gravidyogaen. Les mine erfaringer fra andre trimester yoga her og tredje trimester yoga her.

Fra mars kommer jeg til å begynne med Mini Boot Camp trening utendørs, og det kommer til å erstatte barsel gruppetreningen. 

Om jeg klarer å holde meg til denne planen frem til mai måned vil jeg ha opparbeidet meg nok stabilitet i ryggen/bekkenet til å fokusere mer på kondisjon/styrke for resten av kroppen fra sommeren.

Konklusjon: Etter å ha tenkt en del på trening etter fødsel, tror jeg for min del at løsningen ligger i å ta babysteps; korte økter, enkle øvelser og viktigst av alt; ikke stresse om man går glipp av noen treninger. Det er fort gjort å miste motivasjonen om man setter altfor høye krav til seg selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar