lørdag 6. august 2016

Har du fått med deg min nye hashtag? Hehe

Så... vi har kjøpt oss juicemaskin, har hatt den en ukes tid nå og jeg juicer så å si hver dag. Det ble en slowjuicer fra Witt. Jeg ble egentlig inspirert av en venninne som har juicet en stund, og som en dag fortalte meg at hun ikke lenger klarer å drikke juice fra kartong, så tenkte jeg; jøss, går det an? Jeg måtte jo prøve selv, hehe. Jeg kan allerede nå si at jeg har blitt hekta, har prøvd litt forskjellig, både fruktjuicer og grønnsaksjuicer. Det følgte med et oppskriftshefte som jeg bruker som utgangspunkt. Målet er å få i oss mer frukt og grønt, da vi begge (meg og Adnan) har lagt på oss en del de siste årene, og siden vi er late med å komme oss på trening, tenkte vi at vi først må endre noen dårlige vaner; vi spiser for eksempel alt for mye potetgull og sjokolade.

Adnan har allerede gått ned et par kg! Så dette lover godt. En ting jeg har merket er at jeg spiser mindre, eller, jeg blir fortere mett. Dere som kjenner meg personlig vet at jeg er en storspiser, jeg spiser gjerne restene dine liksom. Jeg trodde det kom av at jeg fikk større apetitt siden jeg ammer, men hvis jeg får i meg nok frukt og grønt, så trenger jeg faktisk ikke å spise så mye som jeg gjorde før. Og får jeg søtsug rett etter amming, så har jeg alltid en fruktjuice i kjøleskapet jeg kan kose meg med, fordi med slowjuicing kan du nemlig oppbevare juicen i kjøleskap i opptil tre døgn, før den begynner å miste næringsstoffene eller smaker dårlig.

For eksempel pleide vi spise 2-3 brødskiver hver på morgenen, sammen med 4, eller 5-eggs omelett. Nå bruker jeg 3 egg i omeletten og vi spiser 1 eller 1,5 skive hver før vi blir mette. I dag var vi ute på datenight, og vi kjøpte hver vår kartong med nøtter i stedenfor godteri/snacks, og vi var virkelig ikke sultne etter filmen, men siden vi er oss, dro vi for å spise allikevel, men endte opp med å spise litt mer enn halv porsjon hver. Så, jeg tror vi allerede er i en god sirkel med juicing, og kommer til å fortsette med det.

Elias har også prøvd seg på maskinen, han var med å lagde en tropisk juice hvor han hjalp til med å kaste jordbærene oppi, han har vel skjønt at denne maskinen lager juice, men han er fortsatt skeptisk til å smake hehe. Men det går bra, han får smake det meste via morsmelka <3

Har nå skjønt at det er flere av mine snap- og instavenner som juicer, så send meg gjerne deres favorittoppskrift, jeg har veldig lyst å prøve. Fikk en oppskrift tilsendt her om dagen, og den har blitt min favoritt!

Følg med på #jiyasjuice på Instagram for juiceoppskrifter :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar